Minimalizm

Minimalizm książek i kosmetyków

Książki, cudowne książki, dużo książek i jeszcze lepsze kosmetyki… duuużo kosmetyków!

Najtrudniej wyrzucałam i wydawałam książki. Gdy przystępowałam do pracy to każda z nich wydawała mi się potrzebna. 1/3 to pamiątki, które przecież muszą być. Z 3 regałów książek została mi 1/10 zbiorów. W pierwszym etapie wyrzuciłam książki nabyte przypadkowo, „bo tania była”, „bo ta promocja krzyczała do mnie” itd. Wybrałam ok 80 sztuk i zrobiłam domową wyprzedaż. Uzbierałam na czytnik e-book, który zachwalam do dziś! Kilka dużych toreb z biedronki zaniosłam do biblioteki. Z tego co zostało systematycznie przez rok wydawałam, wyrzucałam kolejne. Gdzieś czytałam , że minimalizm to proces, który nigdy się nie kończy. Potwierdzam tą tezę w 100% Dążę do tego, żeby mieć tylko to co potrzebuję i nie gromadzić niepotrzebnych rzeczy.

Jak uporałam się z literaturą przeszłam do kosmetyków. Jak każda kobieta miałam pełno lakierów, kilka pudrów, kilka pomadek i błyszczyków, kilka cieni do oczu, kremy do twarzy itd. Pracę rozpoczęłam od usunięcia rzeczy, które miałam ponad 3 lata. To ułatwiło mi rozpoczęcie działania. Następnie zdroworozsądkowo wybrałam rzeczy, które mi zwyczajnie nie pasują… a reklama mówiła inaczej. Obdarowałam moje otoczenie i każdy był zadowolony. Z lakierami zrobiłam dość ostro… musi zostać max. dziesięć. Proces trwał i trwał… aż dziś mam jedną paletkę z cieniami, 3 pomadki, 1 błyszczyk, 1 maskarę, 1 puder, 1 bronzer, 1 róż do policzków, 1 kredkę do oczu, 1 konturówkę do ust, 2 kremy do twarzy (noc  i dzień), 5 lakierów. Czy to nie brzmi cudownie? 🙂

Teraz mogę powiedzieć… TAK BYŁAM ZBIERACZEM! 🙂

 Mogę również powiedzieć, że moja chęć kupowania kolejnych kosmetyków i książek jest dużo mniejsza. Nie mam takiej potrzeby.  Jeżeli  już podoba mi się np. pomadka… to oddaję w prezencie  jedną z tych co miałam. Ktoś się cieszy i ja mam możliwość  cieszyć się na nowo.

Mam dużo więcej miejsca, cudowną przestrzeń i wbrew pozorom więcej możliwości.

Pozdrawiam

Honorata

One thought on “Minimalizm książek i kosmetyków

Skomentuj

